West Amerika | Mei 2019

Dag 1 Frankfurt.

Het is zo ver, onze eerste westen reis met een kind, officieel scharen we het nog onder de categorie Baby, we zijn benieuwd!
Vandaag vertrekken we al naar Frankfurt om te voorkomen dat Riff morgen nog eens extra 2,5 uur in de auto moet zitten. We verblijven in een nieuw Holiday Inn Express met genoeg eetgelegenheden op loopafstand en een supermarkt naast de deur. Er ligt zelfs een indoor speelparadijs in het dorp, maar aangezien Riff geen dutje meer wilt doen besluiten we dat dit geen optie is. We verkennen wel het dorp een beetje en eten een heerlijke Duitse Schnitzel. Daarna gaan we terug naar de hotelkamer, waar Riff lang nodig heeft om in te slapen.

Dag 2 Frankfurt – Palmdale

Vandaag is het zover we vliegen naar LA. Riff wilde absoluut niet in het campingbedje dus die heeft uiteindelijk (gelukkig dat wel) tussen ons in geslapen, maar het was een lange nacht haha. We hebben een simpel maar goed ontbijt, echt vergelijkbaar met de holiday inns in Amerika, en erna laten we Riff nog een dutje doen. We proberen zoveel mogelijk zijn ritme aan te houden zolang het kan, we hopen dat de vlucht dan wat makkelijker verloopt.

Om 10.30 vertrekken we naar de parkeergarage (bewaakt en overdekt), van waaruit een shuttle naar de luchthaven gaat.

Het inchecken verloopt zeer vlot. Met name omdat we oversized bagage hebben (de prampack waar we inmiddels de kinderwagen en de wandelrugzak in opgeborgen hebben) en een campingbedje. Riff gaat in de draagzak, dit is het makkelijkste en zo heb je ook je handen vrij.
We hebben geluk, want overal hebben we voorrang omdat we Riff bij ons hebben en binnen 30 minuten na het uitstappen van de shuttle zijn we ook helemaal klaar en staan we achter de douane.

Daar treffen we onze vrienden Ralph en Sanne die toevallig ook vandaag naar LA vliegen. Mooi meegenomen want voor iedereen biedt dat wat afleiding voor en tijdens de vlucht. Voor Riff hebben we een Stokke jetkidsbox gekocht. Niet zo zeer in de hoop dat hij gaat slapen (oke eigenlijk ook wel, maar dat is ijdele hoop) maar wel dat hij rustig op een stoel kan zitten zonder er aan de voorkant af te kiepen. Zo heeft Riff ruimte om te spelen. Hoewel het vliegtuig zo goed als vol is hebben ze de stoel naast ons geblokkeerd waardoor we de jetkidsbox kunnen gebruiken en Riff zijn eigen stoel heeft. Het is een lange vlucht waarbij Riff het misschien wel beter doet dan papa en mama, maar wij hebben het echt gehad en voelen ons ook lichtelijk schuldig dat Riff zo lang moet hangen, maar goed we slaan ons erdoorheen en die jetkidsbox is een uitkomst. Nadat ik vergeten ben het fruit uit de bagage te halen en we dus extra controle hebben kunnen we eindelijk naar Alamo, het autoverhuurbedrijf. Wij huren eigenlijk elk jaar hier omdat we super tevreden zijn en het altijd perfect verloopt. Deze keer niet, we hebben een hoop gedoe want ze zijn niet heel behulpzaam met de kinderstoeltjes en ik vind het ook nog eens crap dingen, zien er niet super veilig uit. Daar staan we dan met oververmoeide ouders een oververmoeide Riff en een autostoeltje dat ik niet geïnstalleerd krijg. Nadat ik een flinke boze tirade heb opgeworpen krijgen we dan eindelijk hulp en kunnen we weer 1,5 uur verder vertrekken. We hebben nog 0.0 vakantiegevoel en vragen ons op dit moment even af waar we aan begonnen zijn.

We rijden de eerste avond naar Palmdale 1.5 uur verderop. Dit om zo de drukte uit de zijn en al een stuk richting de volgende plek op weg te zijn. We overnachten hier in het Element, hier zijn we al eens eerder verbleven, een mooi nieuw hotel met mooie ruim opgezette studio’s en alle eetgelegenheden super dichtbij. De vorige keer zijn we bij de Applebees gaan eten, en ook voor vanavond hadden we dit op de planning staan. Echter door het tijdverlies bij Alamo hebben we besloten door de drive bij de Mc Donalds te rijden en het rustig op te eten op de kamer. Voor Riff is het de eerste keer Mc Donalds en hij heeft ervan genoten. Na het eten waren we allen zo moe, dat we meteen zijn gaan slapen.

Dag 3 Palmdale – Fresno

De Jetlag slaat in, Riff vindt het om 1 uur wel welletjes. Na hem wat melk gegeven te hebben en hem een beetje te laten spelen gaan we om 02.30 weer lekker slapen tot 05.00 uur. We ruimen alvast even de koffers om en erna vertrekken we om te ontbijten. Riff heeft hele goede zin en is op de achterbank kiekeboe aan het doen terwijl we de auto in aan het laden zijn.

De eerste stop die we hebben is Denny’s, wat hebben we dit toch gemist, we ontbijten heerlijk pannenkoeken en Tom een omelet. Vervolgens naar de Wallmart om alle benodigde spullen spullen te halen zoals de koelbox en alle spullen om te kunnen picknicken. Dan opweg richting Sequoia, we hebben bewust gekozen voor een langere rit op de eerste ochtend, dit omdat we toch altijd heel vroeg wakker zijn van de Jetlag. Riff valt redelijk snel in slaapt en word pas bij het inrijden van het park wakker. Daar laten we onze parken pas zien, waarna we het park inrijden. Via een mooie bochtige route rijden we dieper het park in. Het heeft gesneeuwd en het is niet super warm, maar gelukkig zijn we goed voorbereid. Ondanks de kou kunnen we lunchen in het zonnetje wat toch wel lekker warm is.

We stoppen een aantal keer, kijken rond en maken foto’s. Ook lopen we een rondje van ongeveer 1 kilometer richting General Sherman en terug. Voor de eerste dag willen we het rustig aan doen met Riff. Na de wandeling rijden we door richting Fresno waar we in het Days Inn by Wyndham verblijven. Het is overigens memorial day weekend dus het is overal best druk. We eten ’s avonds bij Chili’s, het was echt heerlijk. Eindelijk weer Amerikaanse spareribs. Na het eten kijken we nog even TV maar gaan toch weer redelijk op tijd slapen.

Dag 4 Fresno

Vandaag gaan we naar King Canyon. We wandelen een rondje bij de Sequoia’s en zien de op 2 na grootste Sequoia, de General Grand Tree. Een leuk begin van het park.

Vervolgens gaan we helemaal tot het einde van het park waar we de mist falls trail lopen. Een wandeling van in totaal 12.6 kilometer. Onderweg stoppen we met onze stoeltjes voor een lekkere picknick, dit is nu echt genieten. Aan het einde van het park aangekomen beginnen we aan de wandeling. Riff in de wandelrugzak en die slaapt al snel en slaapt de hele weg tot aan de top. We vinden het een prachtige wandeling, alleen het eindresultaat is wel een beetje een deceptie want we hebben helemaal niet zo’n super goed zicht op de waterval. We hebben wel een prachtig uitzicht over King Canyon. We eten wat, Riff loopt wat rond, en omdat die via het zelfde pad terug loopt, lopen we in een moordtempo naar beneden. Op het eind krijgen we nog een kleine douche, het eindigt in rennen naar de auto… Maar gelukkig hebben we genoten van de dag. Wat we heen hebben gereden, moeten we natuurlijk ook terug rijden, en dat blijkt nog 3 uur rijden te zijn tot aan Frenso. We voelen ons wel schuldig naar Riffie die overal alleen maar moet zitten, maar hij doet het goed gelukkig. Onderweg krijgen we op de navigatie nog meldingen dat er morgen een sneeuwstorm verwacht word, iets wat we ook al op de weer app zagen, dit vanavond maar goed in de gaten houden. Ons avondeten nuttigen we bij de Panda Express, waar we eindelijk weer de heerlijke orange chicken kunnen bestellen. Daarna rijden we terug naar ons hotel.

Zoals gezegd weten we dat er vannacht een sneeuwstorm aankomt en het is de vraag of we morgen naar Yosemite kunnen, dus Tom zoekt al een alternatief op, en dat is San Francisco geworden waar we dan naar zullen uitwijken.

Dag 5 Frenso – San Francisco

We doen het rustig aan maar er komen maar geen updates over de wegen. Ons schuldgevoel naar Riff is nog niet geheel weg en we besluiten eigenlijk liever naar San Francisco te rijden omdat het weer daar beter is en we ook tussendoor speeltuinen kunnen opzoeken zodat Riff kan spelen. We bellen met Expedia want het hotel is niet meer te annuleren. Deze regelen voor ons dat we toch het geld terug krijgen, omdat het hotel inderdaad niet bereikbaar is omdat verschillende wegen zijn afgesloten. Daarnaast zijn sneeuwkettingen verplicht in Yosemite, en deze mogen we niet gebruiken bij een huurauto. We boeken de The Lodge at Tiburon, net buiten San Francisco maar direct naast de Ferry die ons naar hartje San Francisco brengt. ’S Ochtends doen we het rustig aan erna, we ontbijten bij Denny’s en pakken erna rustig alles in. Bij het wegrijden hebben we natte sneeuw. Als eerste rijden we naar de San Francisco outlet mall, maar het is memorial day weekend waardoor het giga druk is. We parkeren sneaky de auto bij een shopping mall aan de overkant en weten langs de beveiliging te komen. Maar de outlet is te druk waardoor het eerder Nederlandse taferelen zijn. Na 2 winkels gaan we dus ook weer weg. Hebben in de foodcorner nog even snel samen een broodje Subway gegeten, maar ook daar was het ongezellig druk. Erna rijden we door naar het hotel waar we gelukkig iets eerder kunnen inchecken en Riff zijn middagdutje kunnen laten doen.

’S Avonds eten we bij cheesecakefactory en lopen nog een beetje rond door het dorp. Het is hier heerlijk rustig, en je ziet de Skyline van San Francisco het is hier prachtig! Ook het hotel is top. Wat een goede keuze van Tom.

Dag 6 San Francisco

Riff is vanochtend weer vroeg moe, dus na het ontbijt doet hij een slaapje op de kamer. Vandaag gaan we naar Sausalito, en wat uitzichtpunten rondom de golden gate bridge bezoeken. Maar als eerste stoppen we bij een super leuke Playground voor Riff. Heerlijk om hem even lekker vrij te kunnen laten spelen en hem te zien genieten.

Daarna lopen we gezamenlijk door Sausalito heen en eten we lekker gebak aan het water. Hierna pakken we de auto en gaan richting de Golden gate bridge. Bij het eerste uitzichtpunt is het te druk en daarom rijden we door naar Marshall beach, hier vinden we per toeval direct een parkeerplek. We lopen hier flink wat tijd rond en Riff is helemaal in zijn nopjes als hij in het zand mag spelen. Dat hij door en door nat is, is voor latere zorg, hij geniet en wij ook. Wat een prachtig uitzicht hier.

Erna gaan we weer terug naar het hotel waar Riff lekker gaat slapen en ik mijn voeten even laat verzorgen. Na het slaapje van Riff vertrekken we naar de corte madera village mall. Dit is een kleine outdoor mall, wij vinden er niet heel veel aan. Na het rondje gelopen te hebben eten we wederom bij the Cheesecake factory en gaan we erna terug naar het hotel.

Tipje: ik eet bijna altijd thai coconut lime chicken bij de cheesecake factory, echt HEERLIJK!

Morgen gaan we met de Ferry naar San Francisco waar we ervan uit gaan dat het stukken rustiger zal zijn aangezien memorial weekend voorbij is.

Dag 7 San Francisco

Vandaag gaan we met de veerboot naar San Fancisco. Deze vertrekt op 200 meter van het hotel en brengt ons rechtstreeks naar pier 41, midden op Fishermans warf. We ontbijten overigens elke dag in het hotel omdat dit gewoonweg het makkelijkste met Riff is, en ook nog eens heel lekker eten is. Riff mag veel niet met de melk allergie, en is op dit moment ook nog eens zeer kieskeurig dus we houden het eenvoudig en zoeken de plekjes uit waarvan we weten dat hij iets eet.

Riff doet nog een ochtendslaapje op de kamer en om 20 voor 11 pakken we de boot, die ons in 30 min afzet. Riff vind het geweldig op de boot, en kijkt zijn ogen uit.

We eten een verse perzik bij pier 39 en lopen erna naar de zeehonden. Wat een genot, Riff vindt het heerlijk om ze kunstjes te zien doen in het water, dus we kijken ook een poosje. Erna lopen we verder langs het water en eten daar bij een vis-zaakje waar we vorig jaar ook gegeten hebben. Vorige keer was ons dat heel goed bevallen. Voor Riff hebben we een boterhammetje mee. Nadat we gegeten hebben lopen we naar de start van de cablecar en kopen er een dagticket. Omdat we niet in de drukte bij het startpunt willen wachten gaan we te voet naar Lombard Street. Maar pfoe, we waren even vergeten hoe flink het bergop was en deze keer hadden we een kinderwagen te duwen, een goeie workout dus. Nadat we hier de boel bekeken hebben, hang ik Riff in de draagzak en klappen we de kinderwagen in en stappen we op de cable car naar union Square. Riff doet erna een dutje in de draagzak en wij lopen rond en winkelen wat. Nadat Riff weer wakker is zetten we hem in de kinderwagen en nemen we de tram naar marketplace, ferry building waar een foodmarket is. Daar hadden we toch iets anders van verwacht maar dit is meer een hal met winkeltjes waar je delicatessen kunt kopen om mee te nemen. Dus we pakken al snel de tram door naar fishermans Warf waar we in een bliksembezoek bij Applebees eten. Om 18.15 uur hebben we de boot terug naar Tiburon. Wat een heerlijke dag. Van steden blijft San Fancisco stipt op één staan, en wat zijn we blij dat we alsnog er naartoe zijn kunnen gaan. Riff lijkt dit ook het leukste van de vakantie tot nu toe te vinden.

Dag 8 San Francisco – Lake Tahoe

Vandaag vertrekken we naar Lake Tahoe. Halverwege de rit zijn we net voorbij Sacramento een woonwijk ingereden en hebben we een playground bezocht. Het was ook rondom etenstijd dus hebben we hier uitgebreid gepicknickt. Echt super leuk, je komt zo in het dagelijkse leven terecht wat ons erg aanspreekt. Knus en gezellig, en Riff is helemaal in zijn element. Dus zoals de clichés het al zeggen, Riff geniet en wij daarom ook. Erna rijden we door naar Lake Tahoe waar we in de Postmarc Inn verblijven in South Lake tahoe. Net buiten het centrum maar wel erg knus en gezellig en we hebben een giga kamer. Echt geweldig, genoeg ruimte voor Riff.

We kunnen helaas nog niet om 2 uur inchecken dus gaan met Riff wandelen. We komen er al snel achter dat we hier weinig aan Lake Tahoe kunnen komen wegens privé stranden en besluiten terug te gaan naar het hotel en in de knusse woonkamer die ze daar hebben ingericht te wachten op de kamer. ’s Avonds eten we bij Denny’s.

Dag 9 Lake Tahoe

Vandaag rijden we richitng het meer. Dat doen we tegen de klok in. Dit is een bewuste keuze omdat we dan eerst bij de mooie stukjes komen die we willen zien en dan kunnen besluiten wat we verder willen. Via google maps zie ik secret cove liggen en de foto’s zijn prachtig. Het staat niet duidelijk aangegeven dus uiteindelijk zijn we een poosje het zoeken. We parkeren onze auto op de eerste beste parkeerplaats die we tegenkomen en lopen van via een trail zo’n 30 minuten.

Heen een uur voor alle keren dat we een zijpad naar het meer nemen, maar wat is secret cove prachtig. Echt super fotogeniek. Erna wandelen we terug naar de auto waarna we nog een stuk langs het meer rijden en vervolgens bij het eerste dorp dat we tegenkomen heerlijk lunchen. (sorry naam vergeten).

We besluiten dat het wel goed geweest is voor Riff en gaan terug naar het hotel, waar hij een flinke middagdut doet, en wij lekker lui meedoen. Tegen 4 uur gaan we naar het centrum van south lake tahoe waar we wat rondkijken en erna om 5 uur sushi eten. En het is serieus heerlijke sushi bij the naked fish. We hebben geluk dat het happy hour is want het is best prijzig maar serieus echt heel goed.

Dag 10 Lake Tahoe – Bishop

Vandaag vertrekken we voor het laatste natuurgedeelte naar Bishop. We maken een stop bij Mono Lake. Een bekend meer met grote tufe’s. We hebben 3 stops uitgezocht die alle 3 naast de grote weg liggen. De eerste stop die we maken is er een met een grote picknickplek en een speeltuin. Hier nemen we dus wat uitgebreider de tijd zodat we lekker kunnen lunchen en riff kan spelen. De 2estop zijn kleinere tufes en we zien donkere wolken dreigen, dus we besluiten door te rijden naar de zuidkant van het meer. Hier hebben we een prachtige trail gelopen die ons langs een stuk water pracht met prachtige natuurverschijnselen. Het is een meer dat alleen maar gevuld wordt door bergwater en leger wordt door het verdampen van het water. Door de mineraalvorming ontstaan de tufes (grote prachtige torens). Met de nationale parkpass is het bezoeken overigens gratis en anders $3 per persoon. Wij vinden het een prachtig stukje natuur en het ligt prima op de weg. Tegen 2 uur komen we in Bishop aan waar we in het Cielo hotel verblijven. Het is een eenvoudig maar net hotel, en het heeft het ontbijt inclusief. Recht tegenover het hotel ligt een groot park met 2 speeltuinen, erg leuk. Terwijl we het ’s avonds wandelen zien we een vriendschappelijke wedstrijd softbal. Echt genieten hier. We eten bij Holy Smoke Texas Style BBQ. Als je het langs de weg ziet liggen zou je er zo langsrijden, maar het eten is echt goed! Het vlees is zo sappig en mals, heerlijk. Echt een aanrader.

Dag 11 Bishop

Vandaag hadden we eigenlijk mammoth lakes op de planning staan, maar dit wordt hem niet. De natuur is met een klein mannetje dat volledig afhankelijk is niet zo makkelijk als we gedacht hadden en ik kan om eerlijk te zijn niet wachten tot we lekker kunnen zwemmen. We hebben een heerlijke natuurreis gehad maar nu is het ook goed voor me geweest en tijd om te relaxen. Om morgen eerder in Las Vegas te zijn kiezen we ervoor om vandaag naar de Alabama Hills te gaan. Een goeie zet want Riff kan hier zelf wat vrij rondlopen en in het zand spelen, dat bevalt hem wel! De Alabama Hills is nog niet bekend bij het grote publiek, en dat is terug te zien in het aantal toeristen. Wij vonden het heel leuk en fotogeniek en hebben er tot de lunch doorgebracht, en erna lunchen bij mc’donalds in Lone Pine. Na de Lunch rijden we nog even voor een scenic route terug, en valt Riff in slaap in de auto, heerlijk hebben we alle tijd om te kijken. Tegen 3 uur zijn we weer terug en gaan we lekker naar het park. Vandaag is er een softbalwedstrijd van 2 meisjesteams, ik gok van een jaar of 12 maar wat kunnen die meiden het al goed. We kijken hier een uurtje en goh wat zijn die ouders fanatiek. Wel allemaal op een positieve manier en je hoort ze nooit schelden als iets mis gaat. Dat valt dan weer mee, maar ik zou mijn kind niet hierin willen laten opgroeien, voor mij schiet het wat te ver door. Wel heerlijk om het zo meegemaakt te hebben. ’s Avonds eten we sushi naast het hotel, we vinden het niet super goed maar ook weer niet super slecht. Morgen lekker op tijd op en een flinke rit naar Las Vegas voor de boeg, maar daar hebben we zin in. Heel goed weer en lekker zwemmen en lampjes kijken met Riff.

Dag 12 Las Vegas

Vandaag begint het “2edeel” van onze vakantie en begint het relaxen. Omdat we Death Valley al vaak genoeg hebben bezocht besluiten we een mooie route bovenlangs Death Valley te nemen (de 168 die overgaat in de 266). Hulde aan Woezel en Pip. Het is wel een flinke rit naar Las Vegas, maar echt Riff verrast ons en doet het zo goed. Het gaat zo ongelooflijk goed dat we niet durven te stoppen onderweg en we rijden aan een stuk door naar de outlet. We bezoeken de outlet 2 uurtjes en luchen er ook. Erna vertrekken we richting de Las Vegas strip waar we heerlijk genieten aan het zwembad. We verblijven in het SLS. Hier hebben we al eens geslapen dus we weten precies wat we kunnen verwachten. We hebben deze keer een kamer in de grand tower en hij is echt super super mooi. Het hoofdzwembad is alleen 21 + voor vandaag in verband met een pool party, dus we worden naar een familiezwembad verwezen die alleen in de weekenden open is, maar het is een prachtig zwembad, we kunnen niet klagen. Nadat we flink gezwommen hebben gaan we ons klaar maken en rijden we naar de cheescake factory in de outlet. We gaan hier relatief vaak heen maar dit is omdat we simpelweg hier voor Riff het beste eten kunnen krijgen waarvan we zeker weten dat het koemelk vrij is. Daarnaast is ook voor ons ook veel, en gevarieerde keuze. Win win dus.

Dag 13 Las Vegas.

Vandaag doen we de hele ochtend 0.0. We gaan alleen maar lekker zwemmen en tegen 3 uur pakken we een taxi richting Fashion mall. Hier lopen we wat rond en eten we bij Californië pizza kitchen, ook weer een favoriet.. Erna lopen we lekker over de strip. Riff geniet van alle lichtjes, geluiden en van de fonteinen. We stoppen bij ceasars palace waar hij geheel gefascineerd is door het aquarium, heerlijk om het mannetje te zien genieten. Om 20.00 uur genieten we nog van een show bij het bellagio wat Riff ook echt geweldig vindt. Erna vinden we het wel welletjes geweest en pakken we een taxi terug naar het hotel. Riff ligt niet voor 21 uur in bed en morgen moeten we weer verder.

Dag 14 Cottonwood

Vandaag rijden we via Kingman naar Cottonwood. We lunchen bij mister D’z in Kingman, een oude bekende voor ons en destijds de eerste kennismaking met route 66. Het is er heerlijk en we zijn er achter gekomen dat Riff ook dol is op hotdogs. Erna rijden we naar Watson Lake State Park, maar aangekomen bij de ingang is het noodweer, heel jammer want we hadden Watson Lake graag nog eens bezocht. Na het checken van het weer blijkt dat wachten geen zin heeft. Dan maar door naar Cottonwood. We rijden door Jerome, echt een super leuk dorpje en komen vervolgens volledig verrast in Cottonwood uit. Echt wat een geweldig dorpje we zouden hier zo 3 nachten kunnen blijven. We lopen wat door het dorp en besluiten ook, dat als we weer eens in de buurt komen we ook zeker hier terug komen. We slapen in the Tavern at cottonwood, echt een geweldig hotel, niets dan lof!

We eten in het restaurant van het hotel en genieten erna voor de kamer van de vuurkorf. Helemaal perfect want we hebben zicht op de kamer en zitten er echt letterlijk voor.

Dag 15,16, 17,18 Scottsdale

We hebben contact opgenomen met het hotel in Scottsdale voor een early check-in . Dit blijkt dus de perfecte zet geweest want als we aankomen kunnen we niet de kamer op. Nadat ik aangeef dat het toegezegd is controleren ze dit nog en krijgen we toch een kamer. We verblijven in het Andaz Scottsdale. Een kleinschalig hotel maar echt met alle luxe.

Onze dagen worden hier samengevat want het ziet er niet heel veel anders uit dan een lekker ontbijtje scoren, zwemmen wat winkelen en lekker avondeten. Wat wel heel leuk is, is dat onze vrienden Ralph en Sanne ook in Scottsdale zijn. Daar spreken we dus een avond mee af om te gaan eten, iets wat Riff ook erg leuk vond.

We eten 1 keer de mall Panda Express, 2 keer Cheesecakefactory en 1x Red Lobster.

Die laatste valt ons overigens alweer flink tegen, doen we nu dus echt niet meer.

Voor ontbijt eten we 2 keer Denny’s, 1 keer the breakfast club en 1x butters and pancake cafe. Alle ontbijtjes zijn stuk voor stuk heerlijk, dus zeker aan te raden. Echter leent scottdale zich ook echt voor dit soort eetgelegenheden dus het is denk ik niet super moeilijk om iets lekkers te vinden.

Dag 19, 20 en 21 Palm Springs

Vanuit Scottsdale vertrekken we naar Palm Springs waar we verblijven in Triada Palm Springs, Autograph collection. Hoewel ze oprecht met ons meedenken voor een ruim genoege kamer vinden we het hotel toch wat tegenvallen, niet de accommodatie zelf want die is prachtig, maar wel de faciliteiten. De pech is dat het 46 graden is en dus echt heel warm is. Echter blijkt de bar van het zwembad door de week niet open te zijn, we zijn voor de lunch dus echt aangewezen op eten buiten de deur. We liggen 15 minuten wandelen van downtown af, wat normaal heel goed te doen is. Maar door het warme weer is het gewoonweg niet te doen, dus dat is dan ook een minpunt. Uiteindelijk blijkt het echt te warm om te zwemmen dus brengen we veelal onze uren door in de malls waar Riff heerlijk kan spelen. We treffen Ralph en Sanne ook nog voor een milkshake bij great shakes. Echt jongens, niet overslaan dat winkeltje zijn echt de beste milkshakes die je ooit gehad zult hebben. Wel is de milkshake zoveel dat we erna geen avondeten meer hoeven. We sluiten de avond af op weg naar het hotel bij Starbucks die een leuk pleintje ervoor hebben. We ontbijten altijd bij Denny’s omdat deze in de buurt ligt en avondeten doen we nog bij Lulu’s café en bistro waar we een lekker 3 gangen menu eten.  De andere avond eten we nog maar eens cheesecake. Hierna zijn we er ook echt klaar mee.

Dag 22, 23 Los Angeles

Omdat we helemaal klaar zijn met de hitte vertrekken we extra vroeg naar LA. We rijden naar Laguna Beach waar we een stukje rondlopen en erna bij Starbucks drinken en lunch pakken. Dit eten we heerlijk op het strand. En Riff die geniet. De zee is wel wat eng maar het spelen op het strand vind hij heerlijk. Tegen 13.00 uur heeft hij er genoeg van en kruipt hij zelf richting de kinderwagen. Tijd om te gaan vindt die. We rijden richting het hotel waar we gelukkig eerder mogen inchecken. We verblijven in the cove hotel. En ik vind het oprecht een leuk hotel! We liggen direct aan het zwembad en omdat Riff niet meer wilt slapen gaan we lekker zwemmen. Het boefje besluit een beetje vrijer te worden en als we hem ook maar een beetje zijn gang laten gaan laat hij zich met alle lol kopje onder in het water gaan. Gelukkig zijn we er altijd bij. Ter afsluiting eten we nog heerlijk in de haven bij Chilli’s. Riff op tijd naar bed zodat we alles kunnen inpakken, zoveel mogelijk in de auto kunnen doen, er moet nog getankt worden en morgen moeten we heel vroeg op pad.

De laatste dag, we vliegen vroeg vanuit LA richting Calgary om erna naar Frankfurt te vliegen. Het eerste deel verloopt voorspoedig en Riff slaapt zelfs in het vliegtuig. In Calgary eten we Chilli’s en er is een speelhoekje waar Riff lekker speelt. Erna nog 8,5 uur vliegen. Helaas heeft het vliegtuig een storing en gaan aan de rechterkant (waar wij uitgerekend zitten) alle leeslampjes niet uit. Met ons 8 andere kids die er last van hebben en Riff slaapt dus 0.0. Een horror vlucht tot en met want Tom en ik zijn doodmoe en er moet nog naar huis gereden worden vanuit Frankfurt. Dit trekt Tom gelukkig goed en bij thuiskomst slapen we nog een beetje. Erna lekker naar familie en een goeie nacht slaap. Riff heeft gelukkig vrij snel het Ritme te pakken in Nederland!

En voor de toekomst, kunnen we nog niet kiezen maar zekerheid is dat we in 2020 weer gaan. Op het lijstje staat nog een reis vanuit Seattle, of de Deep South of een westen reis met Rocky mountains en de million dollar Highway met nieuwe gedeeltes zoals New Mexico maar ook met de alternatieve state-parks omdat het toerisme erg groot aan het worden is. Wat het gaan brengen gaan we zien. Bedankt voor het lezen alweer!