West Amerika – Maart 2022

Yesss we gaan weer (als we een negatieve antigen test kunnen overleggen 🙂 ). Laatste keer voordat Riff 4 jaar wordt.
Mijn kritische ik (Lonneke dus) heeft Tom verplicht in elk geval één nieuw deel op te nemen maar vooralsnog gaan we veel nieuwe dingen doen.
In LA heb ik heel veel alternatieve dingen gevonden om te doen, maar we gaan zeker ook de standaard dingen doen, want dit is voor Riff de eerste keer. En we gaan naar Disney!!In Las Vegas heb ik ook heel wat dingen gevonden die we nog nooit gedaan hebben (wel relatief bekend) zoals het neon Museum. Maar wel dingen die ik graag eens wil doen, en waarvan we weten dat ze ook voor Riff heel gaaf zijn.
Komende maand zijn we druk met uitzoeken van gluten en melk vrije restaurantjes en alle dingetjes die we nog niet gedaan hebben. Helemaal nieuw is New-Mexico, Tucson en San Diego.

De Ronde:

Dag 1,2,3,4 Los Angeles
Dag 4,5,6,7 Palm Springs
Dag 8,9 Las Vegas
Dag 10 Cedar City
Dag 11 Bryce Canyon
Dag 12 Page
Dag 13 Holbrook
Dag 14 Farmington
Dag 15,16 Alburquerque
Dag 17 Santa Fe
Dag 18 Carlsbad
Dag 19 Las Cruses
Dag 20 Sierra Vista
Dag 21,22,23 Tucson
Dag 24,25,26 San Diego

Oooohhh en nu ik dit typ zie ik gewoon dat we 26!!! dagen weg zijn. Tom heeft me verteld 24 dagen. Leugentje om bestwil want anders had ik nee gezegd en nu de tickets er zijn kan ik geen nee meer zeggen hahaha. Sneaky ;).

Dag 1 tot 4 Los Angeles

Pfoe wat een reis hebben we achter de rug. Het begon met staking op Dusseldorf. Serieus iedereen is gewoon weer even de aanslagen in Brussel vergeten. Toen we aankwamen om in te checken was de rij al bizar lang. Het beleid was eerst het hele vliegtuig inchecken en je wachtte dan na het inchecken voor de balie naast de rij en ging nadat het hele vliegtuig ingecheckt was pas gezamenlijk door de douane en rechtstreeks het vliegtuig in. Uiteindelijk 1.5 uur vertraging. We hebben 2.15 uur om over te stappen dus toen we uit het vliegtuig kwamen zijn we letterlijk gevlogen. Yes ruim op tijd want uiteindelijk had de vlucht naar LA 1 uur vertraging. alleen…. bij het boarden kwamen we erachter dat Britisch ons omgeboekt had en we nog maar weinig tijd hadden om die vlucht te halen. Konden we weer terug vliegen naar terminal 5 (waar we vandaan kwamen) opnieuw door de douane, dus het gekochte drinken weer weggooien en hopen dat we het haalden. Riff zat in de draagzak dus die was ergens in het geren in slaap gevallen en toen we buiten adem aankwamen mochten we pre-boarden omdat het zo oncomfortabel uitzag met Riff. Oja en ook deze vlucht had 45 min vertraging :|. Gelukkig deed Riff het heel erg goed en sliep hij zelfs de laatste 5 uur van de vlucht.
Door alle vertragingen was Hertz in LA al dicht en gingen we door naar Hertz LAX maar daar kregen we de auto niet want we moesten 2000 bij betalen dan. Gelukkig hadden we extra betaald voor het eerste hotel en zaten we in het hotel waar Hertz was. Tom ging al 75 min voordat die open ging er zitten. Achteraf maar goed ook want na ons was de rij ontzettend lang en hadden we dan minsten 75 min moeten wachten. We kregen een crappy auto, maar dat deerde niet. We wisten (ofja Tom want ik had er weinig vertrouwen in) dat als we heb weer inruilde op Hertz LAX we een betere auto zouden krijgen.
Zo gezegd zo gedaan 1 dag met deze auto gereden en de dag erna om 5 uur lekker naar Hertz. Gewoon auto inleveren, bij de check gezegd dat we voor een exchange komen. Dan vult die meneer van alles in op je blaadje en ga je naar de balie en ruil je hem om. Dat was Toms afdeling want ik was er wel klaar mee dus ik hield me met Riff nog even bezig met de auto uitruimen. Tom had een ford explorer gevraagd en deze hebben we ook gekregen. Dus nu viel ook alle stress voor Tom weg en kon het echte genieten beginnen.
Ondertussen hebben we onze tweede dag besteed bij Santa Monica en Venice Beach. Toch weer heel wat zwervers en moeten we weer even hard worden om niet de wereld te willen redden, maar wat als ze toch een klein uitkeringensysteem zouden opzetten…

Tegen de namiddag gaan we inchecken bij het nieuwe hotel (prijstechnisch toch gewoon heeeel wat goedkoper) waar we gelijk een middagdutje doen want we zijn allemaal kapot van de jetlag.

Dag 3 in LA hebben we besteed aan het doen van een “insta”tour. Via Pinterest heb ik allemaal Instagram hotspots opgezocht en een route uitgestippeld om te rijden. Wat toch ontzettend leuk was want we kwamen door heel veel straatjes en delen van LA waar we normaal nooit zouden komen.
Erna zijn we naar the Grove Mall en Farmersmarket geweest. Dit is een plekje waar we eerder geweest waren maar waar we steeds graag naar terug wilden. Dus hier hebben we ons ook echt op verheugd

We hadden zo nog 1000 dingen kunnen doen, maar voor ons was het goed zo en is het dit voorlopig ook. We merken steeds dat we niet de grote steden mensen zijn. Morgen lekker op tijd richting Palm springs en nog even heerlijk relaxen voordat onze natuur begint.

Dag 5 t/m 7 Palm Springs

We verblijven nu lekker 4 dagen in Indian Wells. Achteraf wat verder af van Palm Springs dan gedacht dus daar komen we maar één keer. Waar ik ontzettend tegenaanloop in zowel Vegas als Palm Springs is het eten. Het is zo lastig gluten en melkvrij te vinden, dus er vliegen veel gluten-afbrekende tabletjes doorheen. We verblijven in het Hyatt Regancy Indian Wells. Prima hotel, maar voor die prijs hadden we er wel wat meer van verwacht. Veel kleine dingetjes die we toch wat minder vonden en zo moest je echt voor alles betalen nog de zonnebrand creme. Maar goed mag de pret niet drukken. Een waterparadijs erbij dus we vermaken ons prima. De eerste avond gaan we eten bij Applebees. Lekker dicht bij het hotel en weer helemaal top! Verder doen we niet veel behalve genieten in het hotel.
Op dag 2 gaan we (zoals elke ochtend zal worden) lekker tot een uur of 2/3 zwemmen. We lunchen aan het zwembad. In de namiddag gaan we naar Palm Springs. Doordat we vroeg zijn is de charme wat minder. Misschien hebben we het ook wel ontzettend opgehemeld 😉 Maar goed, we eten bij Lulu’s. Daar aten we in het verleden graag en een 3 gangen menu. De kaart is echter veranderd dus we moeten het met 1 gang stellen. Zij hadden wel een Gluten vrije kaart dus dat was dan wel weer heel fijn. Riff en ik eten nog een vegan ijsje bij Ben en Jerry’s waar de klanten voor ons voor betaalden omdat de mevrouw dacht dat we samen waren. Ik wilde het cash aan ze geven maar ze vonden het wel prima. Tom ging nog even sentiment opdoen en haalde een milkshake bij great shakes (blijft overigens een aanrader, echt de lekkerste mikshakes).
Op dag 3 gaan we rond half 3 naar Joshua Tree. Voor ons echt een super gaaf park. Veel mensen onderschatten het, maar wij vonden het ook deze keer weer bizar mooi. We maakten wat gezinsfoto’s bij zonsondergang en verder deden we vrij weinig. Wandelen zat er niet in want ik wilde de mooie kleren aan voor de foto’s haha.
De laatste dag gaan we naar Palm Desert en eten we bij de cheesecake factory. Mijn favoriete gerecht is er gluten vrij dus daar hoef ik nooit lang over na te denken.
Kort maar krachtig verhaal over Palm Springs maar we kwamen hier dan ook echt om te relaxen dus er valt niet veel meer te melden.

Dag 8,9 Las Vegas

Vanuit Palm Springs kunnen we best wel lekker doorrijden naar Las Vegas. Onderweg stoppen we bij de Seven Magin Mountains. Grappige verschijning maar bizar druk, hadden we even niet zien aankomen! Maargoed even wat foto’s en erna lekker naar Vegas. We verblijven in het Sahara. Net buiten de strip maar dat vinden we prima. We nemen er een taxi voor maar zitten wel lekker rustig. Helaas liggen we naast de lift maar nadat we klagen van geluidsoverlast moeten we maar zelf uitzoeken waar het vandaan komt. Uiteindelijk slapen we toch allemaal redelijk dus valt het alsnog mee.
De eerste avond gaan we lekker de strip op. Niet te doen met een kind en al zn idolen die langskomen. Maargoed alles voor the kid. We eten bij de California Pizza Kitchen en lopen erna nog wat over de strip tot bij excalibur. Want Riff heeft bedacht dat dit het kasteel van Mario is en moet en zal erheen.
Via de andere kant terug en bij Café Paris nemen we een taxi naar het hotel. Winkelen zat er niet in en morgen bekijken we wel verder. Om eerlijk te zijn is het nog niet helemaal zoals we de vakantie voor hadden gesteld, maar goed we leren elke keer bij. We kunnen nu concluderen dat we gewoon echt geen grotere steden mensen zijn en liever het kleine pittoreske en lokale leuk vinden

De tweede dag in Vegas gaan we naar de Outlet. Toch nog even een beetje winkelen erdoorheen jassen bij Riff maar het gaat gelukkig goed. Erna rijden we door naar het Childrens museum, en jezus wat is het daar druk! Ik vind het echt niet normaal maar goed we blijven uiteindelijk ruim 3.5 uur en Riff vermaakt zich heel goed, dus leuk was het dan weer wel! ‘S avonds eten we in een van de hotel restaurants en heb ik echt geen zin meer om er op uit te trekken. We bespreken het mogelijk omgooien van de reis om San Diego eruit te halen omdat we geen zin meer in een stad hebben. Daar broeden we nog even op.

Dag 10, Cedar City

Vandaag gaat de natuur dan echt beginnen. We hebben een flinke rit voor de boeg totdat we aankomen in Cathedral George state park. Een relatief onbekend park en we zijn er ook met vrijwel alleen lokale mensen. Heel gaaf en heel bijzonder. Oja onderweg worden we aangehouden door de Politie. Jezus mn hart ging wel tekeer. Maar met een preek dat we toch echt voorzichtig moesten doen omdat we een sneeuwfront inreden (nooit gevonden dat front) en wat langzamer moesten rijden, een stikker voor Riff mochten we zonder boete op weg. Pfieuw. We wandelen echt door de rotsformaties en wagen ons nog een stukje aan de 4 mile loop, maar het is toch wat ver en Riff heeft het koud. Maar we hebben oprecht genoten. We verblijven erna in La Quinta Cedar City waar we eindelijk Chili’s eten. Ook zij hebben een gluten vrij menu echt fijn. Nu we zo in de natuur zijn kopen we weer elke dag brood en heb ik kokos yoghurt en crackers ingeslagen bij de whole foods. En omdat Tom en Riff dan niet in een restaurant zitten kan ik ook makkelijk mijn eigen eten eten en gaat het allemaal wat makkelijker in mijn lichaam. Erna kopen we nog wat in bij Walmarkt en gaan we op tijd slapen.

Dag 11 Bryce

Vandaag gaan we naar Bryce!!! We rijden via de highway 14 over de bergpas. In de flink hoge sneeuw maar de weg is schoon. Een Prachtige route om te rijden. Bryce is de plek waar Tom mij ten huwelijk gevraagd heeft en het park dat wij echt het aller aller aller mooiste vinden. En echt we komen weer binnen en geweldig! We hallen het Jr. ranger programma boekje en gaan het park in. We lopen dezelfde ronde als die ik tijdens mijn zwangerschap gelopen heb. Riff loopt een heel stuk mee totdat hij 3 keer bergaf uitglijdt en hij wat bang wordt. Lekker in de draagzak en wij lopen onze 5 km wandeling heerlijk af. We lopen een stuk van de Navajo trail en via Queens gardens terug. Flink bergop en ik ben echt tutti kaputti met Riff op de rug, maar Riff moedigt me dapper bergop aan.
Erna terug naar het Visitors Center wat souvenirtjes halen. Ik heb een Bryce thermoskan meegenomen, Tom een muts en riff een cheeta knuffel. Hij heeft zijn Jr. Ranger badge verdiend en we hebben nog een klein Bryce speldje gekocht. Die verzamelen we voor Riff. Erna lekker inchecken in het hotel in het Best Western Bryce Canyon grand hotel. Dit hotel vinden wij verreweg het beste hotel in Bryce. We hebben er al geslapen dus helemaal prima.
Lekker eten in de Rubys in.
Oja en misschien noemenswaardig te vermelden, we hebben inderdaad de reis omgegooid. We gaan morgen richting Torry.