Florida | Oktober 2015

Palm Beach, Clearwater Beach, Orlando, Naples, Miami

Het reisschema

Weer terug naar Florida. Waar we vorig jaar nog gingen omdat ik wilde dat het gezeur van Tom stopte, wilde ik dit jaar per sé zelf terug naar Florida. Want eerlijk is eerlijk, de vriendelijkheid, de levensstijl, het weer en het gevoel.. Het was een pracht vakantie. Dit jaar wil ik het wat rustiger aan doen wat betreft reizen en kiezen we ervoor om wat minder plaatsen te nemen. Sterker nog in 4 van de 5 hotels komen we terug waar we afgelopen jaar geweest zijn. Voor Tom is het de 7de keer dat die naar Amerika gaat.

Dag 1 t/m 3 Palm Beach

Zonder problemen en vertraging vertrekken we naar Florida, heerlijk een rustige start van onze vakantie. We verblijven in het Tideline Ocean Resort +and Spa (Kimpton hotel). Dit is een volledig gerenoveerd hotel, en het is luxe. Ze maken gebruik van donkere kleuren wat wij zelf erg mooi vinden. Een luxe kamer, prachtig hotel en het zwembad ziet er ook nog eens geweldig uit. En boven alles is het voordeel dat het hotel heerlijk rustig is.

Nadat we rustig zijn bij gekomen gaan we richting the Gardens mall om de tijd tot het avond eten te doden. Maar eigenlijk waren we zo dood moe dat we er maar weinig van meegekregen hebben. We willen eten bij een Outback steakhouse, eenmaal aangekomen blijkt dat er binnen geen plek meer is en een wachtrij van minimaal 45 minuten, buiten was er wel nog plek maar dat zag er ongezellig uit dus dan opzoek naar een ander restaurant. Van vorig jaar weten we nog dat er een Applebees in de buurt ligt. Deze valt helaas wat tegen maar we zijn in Amerika dus niets kan onze gemoedstoestand verpesten. Doodmoe vertrekken we vroeg naar bed.

Ook dit jaar hebben we weer last van een jetlag, rond 04.30 uur zijn we klaar wakker. We besluiten te gaan sporten, ik ga baantjes zwemmen en Tom gaat een uurtje fitnessen. De temperaturen zijn beter vertoeven dan vorig jaar en we hebben eigenlijk een beetje spijt dat we toch geen cabrio gehuurd hebben. Maar het is niet anders! Vandaag gaan we naar Rapids Waterpark (https://www.rapidswaterpark.com/index.cfm?). We starten een ontbijt in een lokaal ontbijt tentje dat ik van tevoren via internet gevonden heb, Pete’s place http://www.petesplace1.com) lekker en goed betaalbaar. Erg leuk! Erna gaan we lekker snoep inslaan bij de Publics en rijden we door naar het waterpark. Dit is een waterpark wat echt gebruikt wordt voor familie uitjes. De picknickbanken staan klaar. Het park is leuk, en we weten hier 3-kwart dag door te brengen. Kosten voor de gehele dag zijn $47 per persoon. Hierna zijn we terug naar het hotel gegaan om ons op te frissen. ’S avonds wagen we een nieuwe poging bij the Gardens Mall en eten we bij California Pizza Kitchen.  Nog steeds even lekker! Helaas kreeg ik wel een glas cola over mij heen, maar geen ramp snel schoonmaken en genieten van de pizza! ’s avonds rijden we nog wat door Palm beach heen op zoek naar mooie foto spots van de verlichtte stad aan het water. Deze vinden we door downtown west Palm Beach te rijden. Je rijdt vervolgens via een prachtige brug het centrum uit en aan de achterkant van deze brug kun je parkeren. Vervolgens kun je prachtig langs het water lopen en prachtige foto’s maken.

Op dag 3 zijn wel alweer vroeg wakker. Vandaag gaan we een standwandeling maken. We genieten van de golven, de zonsopkomst en de rust! We hebben eigenlijk nog steeds spijt van de auto keuze. We gaan ontbijten bij wederom een lokaal restaurant Sarah’s Kitchen (http://saraskitchenpalmbeachgardens.com) ook goed betaalbaar, en gaan erna door naar 150th Worth Ave. om daar wat te shoppen. We besluiten met Alamo te gaan bellen om te kijken of we de auto mogen ruilen. En dat blijkt te mogen. We rijden richting Boca Raton en gaan langs Palm Beach Airport om bij Alamo te kijken wat het ons kost om een Mustang te huren. En daar aangekomen blijken ze een rode Mustang te hebben. Helemaal blij, echter het onderhandelen over de prijs kost nog wat moeite. Uiteindelijk krijgen we een prijs waar we tevreden mee zijn en ruilen we de Hyundai santa fé in voor een rode Ford Mustang!! helemaal geweldig!! We rijden via de kustroute naar Town Center Boca Raton omdat we weten dat deze route prachtig mooi is, en niets blijkt minder waar! Verder hebben we gecruised en genoten van het rijden met het open dak en genoten van de prachtige omgeving. Erna zijn we doorgereden naar cityplace in Palm Springs. Hier lopen we wat rond en we proberen te eten bij een lokaal restaurant. Helaas ben ik veel te kritisch en eindigen we bij Cheesecake factory, hier had ik helemaal geen problemen mee. We hebben de buik rond gegeten en passen voor een stukje cheesecake. Erna lopen we nog wat rond totdat we het welletjes vinden en terug gaan richting het hotel Voordat we terug gaan richting het hotel kopen we nog geweldige Peanutbutter m&m’s en Reese chocolade. Hier zijn we helemaal verzot op en hebben we ons op verheugd!. Morgen vertrekken we naar Clearwater Beach

naar het reisschema

Dag 4 Palm Beach – Clearwater Beach

We ontbijten nog een keer bij pete’s place. Hier was het ons de eerste dag goed bevallen, dus we besluiten terug te gaan. Echt het proberen waard, leuk, lokaal en heerlijk eten voor ieder wat wils. Zelfs voor de sporters onder ons!  We maken een tussenstop in the mall at wellington green, waar we wederom wat shoppen. Opvallend is dat we dit jaar heel wat minder uitgeven dan begin vorig jaar! We komen tegen de namiddag aan in het hotel.

We verblijven in het Sandpearl Resort. Hier hebben we vorig jaar ook geslapen en ik had van tevoren contact op genomen of we de prachtige kamer konden krijgen die we vorig jaar ook hadden. Hier heb ik nooit een antwoord op mogen ontvangen. Maar toen we de kamerdeur opende hadden we inderdaad dezelfde kamer. Dat was een onbeschrijfelijk gevoel. Zo gericht op je klanten, geweldig. Dit jaar is het heel wat rustiger in het hotel dan vorig jaar en kunnen we genieten van de schoonheid van het hotel! Vorig jaar kwamen we er hier bij het inchecken achter dat de creditcard van Tom geskimd was voor ruim 2500 euro en de creditcard geblokkeerd was, na heel veel contact met de creditcard maatschappij en plaatselijke bank werd het opgelost, maar de 2 nachten in het Sandpearl Resort waren voor een deel toch verpest. We besluiten dan ook nog even te vertoeven aan het zwembad om ons vervolgens om te kleden en wat rond te wandelen. We eten in restaurant naast het hotel het Palm Pavilion (http://palmpavilion.com) waar we een prachtige plek op de veranda krijgen. We zitten eerste rang voor de zonsondergang. Daarnaast is er ook nog live muziek dus we blijven hier wel een poosje zitten en heerlijk genieten!

Dag 5 Clearwater Beach

We ontbijten in het hotel. Het is niet te duur en we hebben een uitzicht over zee. Erna brengen we ’s ochtends door aan het zwembad en tussendoor halen we een ijsje bij DQ. Tom vindt het erg lekker, maar ik vind er toch niet zoveel aan. Tegen de namiddag besluiten we richting de andere kant van het eiland te lopen. Daar heb je nog een haventje en nog restaurants en winkels. Daarnaast wordt er ook een nieuw hotel gebouwd wat een zusje van het Sandpearl is. Daar nemen we een kijkje en besluiten dat zodra het af is we hier ook wel willen overnachten want het ziet er prachtig uit!! We drinken wat en lopen verhit weer terug richting het hotel, want eigenlijk is het wel heel warm. Uiteindelijk loopt het al tegen de avond en gaan we opnieuw richting het Palm Pavilion om nog een keer te genieten van de zonsondergang en live muziek. Vandaag is het aanzienlijk drukker en duurt het heel wat langer voordat we het eten krijgen, maar daar hebben we eigenlijk geen moeite mee!

naar het reisschema

Dag 6 Clearwater Beach – Orlando

We vertrekken heel vroeg in de ochtend naar Orlando want vandaag gaan we naar Disney Magic Kingdom. We starten met een ontbijt bij Dunkin Donuts, waarna we richting het hotel gaan om de auto af te zetten en de koffers weg te brengen. We verblijven in het Hilton Bonnet Creek. Echter komen we niet binnen want ze vinden onze reservering niet. Wat blijkt het hotel was vol en we zijn in het Walford Astoria geplaatst waar we vorig jaar ook gezeten hebben. Eigenlijk vinden we dit heel jammer omdat we graag in het Hilton hadden gelegen, maar we zijn er maar kort dus who cares. Nadat we onze koffers hebben afgezet vertrekken we voor een dag Disney Magic Kingdom. Om eerlijk te bekennen hadden we beter een ander park kunnen kiezen want dit stelt wat betreft attracties niet veel voor. Erg kinderlijk en weinig sensatie. Het is erg druk, en er is geen fastpass meer beschikbaar voor de wildwaterbaan waar wij graag in willen. Gelukkig is er een elf die steen, papier schaar met mij wilt doen voor vrijkaartjes. 2 uit 3 moet ik winnen, en ik win direct de eerste twee. Fijn is dat ook weer geregeld. We zijn laat in het hotel terug en we besluiten ons te verzorgen en erna ons richten het Hilton te laten brengen waar we dineren. Dit was erg lekker!

Dag 7 Orlando – Bonita Springs

We vertrekken van Orlando naar Bonita Springs. Alvorens we erheen rijden gaan we naar de Premium outlet in Orlando. Hier hebben we goed kunnen inslaan bij Nike en mijn favoriete merk Ted Baker. We ontbijten in de outlet bij subway. Vervolgens brengen we een bezoek aan the mall at Millennia waar we ook nog winkelen en Tom een ijs eet bij Godiva. Ik heb geen honger dus ik pas ervoor. Na de mall gehad te hebben brengen we nog een bezoek aan Celebration. Celebration is een dorp opgericht door de eigenaar van Disney met als visie het perfecte dorp. Het dorp ligt ten zuid westen van Orlando en het is logisch in de route om deze op te nemen wanneer er vertrokken word richting Bonita Springs. In eerste instantie wilde ik hier niet heen, maar het blijkt toch erg mooi te zijn en leuk om een uurtje door te brengen. We nemen Starbucks en relaxen in schommelstoelen die aan het water staan. Erna rijden we door naar Bonita Springs.

We verblijven in het Hyatt Regency Coconut Resort en Spa. Ook hier zijn we vorig jaar geweest. Helaas zijn de honden met pensioen en is de ontvangst minder warm en hartelijk. Het begint al met een flinke discussie of er wel of geen ontbijt bij zit. We zijn ervan overtuigd dat het er wel bij zit want we hebben er zelfs extra voor betaald. Uiteindelijk doet het meisje het af met dat ze het speciaal voor ons erbij doet. Hier zijn we het natuurlijk niet mee eens. Vervolgens krijgen we een invalide kamer, die ook op een luidruchtig stuk ligt, dat valt ietwat tegen, zeker omdat we hier voor 5 nachten zitten. Bij vragen voor een andere kamer wordt ik bot weggestuurd want ze hebben ook al ons ontbijt gratis gedaan. Ik geef boos aan dat dit niet zo is en dat ze beter mogen omgaan met mensen die voor de 5e keer terug komen, want dit is voor Tom het geval. Jammer want het ergert ons flink. Uiteindelijk met het reisbureau contact opgenomen en deze hebben alles perfect voor ons geregeld. De eerste nacht kan ik niet goed slapen en besluit ik wat door het hotel te gaan zwerven. Ik kom in contact met een medewerker die nachtdienst heeft. Hij verteld me veel en het is een heel leuk gesprek. Uiteindelijk na 3 uur gekletst te hebben, allerlei tips te hebben gekregen en kortingsboekjes te hebben gekregen ga ik naar boven om nog een uurtje te slapen.

naar het reisschema

Dag 8 t/m 11 Bonita Springs

We hebben ontbijt in het hotel en dit is nog net zo goed als vorig jaar. Heerlijk. Ook krijgen we vandaag goddank een nieuwe kamer, dus dat is wel heel prettig, alles is geregeld dus we gaan wat ontspannen.

Vandaag brengen we een bezoek aan het strand van Naples en aan de shoppingmalls in de buurt. De pier is gesloten wegens renovatie. Maar dat deert de pret niet. Dit wisten we van tevoren en we genieten evengoed van de prachtige huizen en de omgeving. Erna brengen we een bezoek aan the waterside shops, hier zijn we eigenlijk snel klaar. Nog steeds even duur als vorig jaar. Vervolgens rijden we door naar Naples centrum, naar 5th ave. Waar we in een Floridase bui terecht zijn gekomen en maar snel bij een lokale pizzeria naar binnen glippen om wat te eten. Als de pizza op is is het ook weer droog en warm. We lopen nog wat rond door het dorp.

Per toeval kom ik een bord met een shopping mall tegen nog een stukje verderop, het Coastland Center. Erg leuke mall. Hier brengen we de tijd tot sluitingstijd door, dus genoeg te doen en zeker een aanrader. Aan voorkant van de mall ligt ook nog een Cheesecake factory waar we een stuk cheesecake meenemen om lekker op te eten op de hotel kamer.

Op dag 9 beginnen we met een rustige ochtend aan het zwembad. Aan het zwembad nuttigen we ook onze lunch. Tom gaat voor een hamburger en ik kies voor een gezonde optie dat bestaat uit fruit met cottage cheese en een kokosnoot muffin. Het water loopt me nu weer in de mond als ik eraan terug denk.

’s Avonds gaan we minigolven bij een minigolfbaan op de weg richting het hotel. Het is er erg leuk ingericht, en een super leuke baan (http://www.golfsafariminigolf.com). Kosten zijn $11,- per persoon en je mag zoveel rondjes gaan als je wilt. Zonder enig talent en met een veel grotere dosis geluk dan Tom weet ik van hem te winnen!

Na het minigolven gaan we terug naar de Coastland center mall omdat we gister maar weinig tijd in de mall hadden. Het is een leuke lokale mall met de normaal betaalbare kleding. We eten bij de Red Lobster die hier in de buurt ligt. Tom pakt hier voor de eerste keer een gerecht met Lobster, hij vond het heerlijk. Ben bang dat we deze vakantie nog vaker terug moeten naar Red Lobster.

Op dag 10 brengen we een bezoek aan de Shy Wolf Sancutary (http://www.shywolfsanctuary.com). We zijn enorme dierenliefhebbers en Tom heeft tijdens een van zijn reizen met zijn ouders kennis gemaakt met deze wolven opvang. Ik kan het alleen maar omschrijven als geweldig. Deze mensen hebben een opvang in hun tuin (gigantishe tuin) en wijden echt hun hele leven aan de beestjes. Ik kan niet meer dan een diepe buiging maken voor deze geweldige mensen en ik moet dan ook echt iedereen aanbevelen hier een bezoek aan te brengen en geld te doneren. Entree vragen ze niet, wel vragen ze fooi naar afloop van de rondleiding. Maar dat is dan ook echt de moeite waard. Je mag wolven aaien, er zit een panter opgevangen, en zelfs een wasbeer. En alles wordt met veel liefde verzorgd. Ze hebben er ook een heleboel vrijwilligers. Gewoonweg te gek! Na dit bezoek gaan we terug naar het hotel om ons te verschonen, want we ruiken natuurlijk wel naar hond maar dat vinden wij niet erg. In de avond blijven we in de buurt van het hotel en gaan we naar Coconut Point en eten we bij de Calafornia Pizza Citchen. Daarna hebben we nog een uurtje rondgelopen in Coconut Point en zijn we gaan slapen.

Dag 11 is de laatste dag in Bonita springs. Vandaag brengen we een bezoek aan Sanibel Island en Captiva Island. We besluiten als eerste naar captiva te gaan waar we lekker gaan zwemmen op het meest verre uiteinde van het strand. Nadag we goed zijn afgekoeld eten we een broodje bij de subway op het eiland. Heerlijk!! En Tom is hier al eens geweest en zelfs het bordje open en closed zit nog op dezelfde plek! Erna gaan we door naar Billy’s Rental (http://www.billysrentals.com) om een fiets te huren om naar het andere uiteinde van Sanibel Island te fietsen. Je krijgt een kaart van de rental mee waar je overal naar toe kunt fietsen. Hier is een vuurtoren en een visstijgen en hier zijn we vorig jaar niet geweest. Het eiland is prachtig en heerlijk rustig. Je kunt er dus veilig en op je gemak fietsen. Alles is er prachtig aangelegd.

naar het reisschema

Dag 12 Bonita Springs – Miami

Vandaag gaan we alweer naar onze laatste plek van de vakantie. Terug naar hetzelfde hotel als vorig jaar waar we het zo geweldig hebben gehad. Eigenlijk staat nog een bezoek aan de Everglades op de planning, maar we voelen niet zoveel om tussen de insecten te rijden, dus we besluiten om rechtstreeks naar Miami door te rijden. We verblijven in het Palms hotel en spa aan Miami Beach. Vandaag brengen we een bezoek aan de Dade mall in Dadeland.

Dag 13 t/m 17 Miami

In Miami doen we het rustig aan en genieten we overdag vooral van het zwembad en lopen we over de Boardwalk richting Ocean Drive. Vanuit ons hotel is het een wandeling van een half uurtje maar wel erg amusant langs alle hotels.

We brengen een bezoek aan de avontura mall waar we weer lekker shoppen.

Ook wil ik per se een foto van downtown Miami. We cruisen wat door de stad en proberen dit onder aan de brug te doen voor de haven waar je een uitzicht hebt op het echte downtown. Er rijdt security rond en het ziet er niet al te best uit. We durven dan ook niet echt uit de auto om een goede foto te maken en besluiten maar door te rijden en verder te zoeken. Uiteindelijk vinden we een prachtige plek via Bayside shopping center. Aan de achterkant loopt een brug richting de haven. Bovenop de brug heb je prachtige uitzichten. Echt helemaal geweldig. Elke keer snel de auto stoppen eruit springen, foto maken en weer door. Grappig beeld voor degene die het zagen maar wat wilde ik die foto’s graag hebben!

Op de 3e dag in Miami hadden we erg slecht weer, daarom zijn we richting de Dolphin mall gegaan. Hier hebben we een Milkshake gehad bij Johny Rockets, gosh wat zijn die lekker. Omdat het weer de gehele dag slecht blijft besluiten we richting de bioscoop te gaan, deze ligt in de mall. Hier kijken we 2 films achter elkaar om de tijd te doden. ’s avonds is het droog en gaan we weer op zoek naar nog meer foto plekjes van miami

Ook hebben we een fotoplekje gevonden van het nieuwe downtown Miami. Dit was niet geheel Legaal. Het betreft het privé eiland Brickell Key.

We mochten er niet op en zijn via de oprit van het hotel op gekomen. Daar hebben we met een valet parking geregeld dat we de auto voor een uurtje mochten parkeren. Vervolgens zijn we richting het water gegaan waar we genoten hebben van het uitzicht, gesproken hebben met lokale bewoners en gewacht tot de zon onder was voor mooie foto’s. Ondertussen zijn we door de security van het eiland aangesproken dat professionele apparatuur niet toegestaan was en we alleen met onze telefoons mochten fotograferen, echter voor deze keer zag meneer het door de vingers. Lucky us want we hebben mooie foto’s ervan gekregen.

De laatste avond is het weer weer een stuk beter en we besluiten richting Collins ave. te wandelen om hier wat van miami te bekijken en ook daar wat te eten. We zijn eigenlijk klaar met al het eten en besluiten een schnitzel te eten bij het schnitzelhuis in het eetgedeelte van Collins ave. En eerlijk is eerlijk hij smaakt oprecht Duits, heerlijk!

De laatste dag brengen we opnieuw een bezoek aan de Dade mall in Dadeland omdat Tom een shirt gezien heeft dat hij toch nog wilt. Nog even snel deze ophalen voordat we richting Outback gaan om onze laatste maaltijd te nuttigen. Helaas is het moment gekomen dat we afscheid moeten nemen van Amerika, Tom vind het vooral niet leuk dat hij de Mustang moet inleveren. Hij heeft nog geprobeerd hem in z’n koffer te stoppen maar dat zat al te vol met alle andere spullen die hij gekocht heeft. Na het zware afscheid voor Tom hebben we de de Mono rail gepakt richting het vliegveld. Net voordat we het vliegtuig instappen pakken we nog ieder een pizzapunt bij de Pizza Hut. De terugvlucht was verschikkelijk, er zat een familie met 2 kinderen naast ons, waarvan 1 het nodig vond om de hele nachtvlucht te krijsen. De ouders zelf hadden er geen moeite mee en keken er niet na om. Het hele vliegtuig stoorde zich er zichtbaar aan en ook Tom had er genoeg van en begon van alles door het vliegtuig te schreeuwen, iets wat begrijpelijk niet door de ouders gewaardeerd werd. Helaas is het gekrijs tot na de landing doorgegaan. De douane en koffers gingen snel en bij het daarbuiten lopen stonden de ouders van Tom ons op te wachten, heel leuk. Ook de ouders van Tom zijn Amerika liefhebbers, dus op de terugweg hebben we al onze ervaringen kunnen delen. Tijdens de vakantie hebben we al besloten dat we volgend jaar een rondreis gaan maken in het Westen, dus zodra we thuis zijn kan de voorpret alweer beginnen.