Florida | Juni 2014

Miami, Key west, Naples, Clearwater beach, Orlando, Boca Raton, Fort Lauderdale

Het reisschema

Na veel gezeur van Tom, is het besloten en gaan we naar Amerika. Wat een reis zou worden om van zijn gezeur en het “geweldige” land Amerika af te zijn, zou later blijken de eerste van hopelijk nog een hele boel reizen naar Amerika!!

We vliegen vanaf Dusseldorf met Air Berlin naar Miami. De reis begint met veel vertraging, en helaas zonder al te veel informatie. Dit was toch een relatief falen van Air Berlin, maar goed we gaan met vakantie en we komen er wel, dus pakken de maar de laptop erbij en kijken we nog wat films om de tijd te doden.

Dag 1 t/m 3 Miami

We blijven in The Palms Hotel & Spa aan Miami Beach. We komen laat aan, het is warm en ik heb honger… de start voor een top humeur..

Echter bij het zien van het hotel verdwijnt mijn slechte humeur. wow wat is dit mooi! en het personeel is zo vriendelijk, en de kamer is nog mooier ik kan mijn ogen niet geloven.

Snel klaar maken om naar het centrum te gaan en te eten, want we hebben honger!!

Mijn eerste kennismaking met Amerikaans eten, ik kan niet wachten!! We wandelen over een stukje boardwalk richting collins ave. waar we besluiten te eten bij the five Napkins. En wat is die hamburger lekker. Buiten dat ik natuurlijk hongerig ben en doormoe vind ik hem heerlijk. Ik moet nog even wennen aan het feit dat we zonder pardon de rekening krijgen toen ik aangaf geen toetje meer te willen. Maar, volgens Tom blijkt dit volkomen normaal te zijn, en zo zal ik leren zal dit inderdaad elke avond gaan.

Na een enorme Jetlag gaan we om 04.30 uur ’s ochtends sporten om de goede voornemens in stand te houden! We hebben ontbijt in het hotel, en dit is geweldig. Elke ochtend worden het Wafels met lekkere aardbeien en slagroom, heerlijk!! Tom eet elke dag een vers gemaakt omlet.

Na het ontbijt wandelen we op dag 2 rustig over de boardwalk richting Ocean Drive. Wat een boel sportieve mensen zie je hier, motiveert me nog eens. Terug nemen we een taxi. En wat had ik een plezier, zoals ik het in sex and the city altijd zag, vinger omhoog en een taxi stopt voor je, geweldig!!! In de avond gaan we naar de Aventura mall waar ik in de eerste winkel (Macy’s) mijn volledige creditcard limiet erdoorheen jaag.

De laatste dag is een relax dag en genieten we aan het zwembad. In de Middag speelt Nederland voor het EK en kijken we dat in het hotel onder het genot van een hapje en drankje! In de avond maken we een ritje met de auto richting ocean drive en genieten we daar van alle lampjes en kleurtjes. We eten bij TGI Friday’s. Dit was nu niet bepaald een hoogtepunt.! Hier maakten we ook kennis met het feit dat de tips omcirkeld werden om ons daarop te wijzen.

Dag 4 t/m 6 Key West

Op dag 4 vertrekken we naar Key west. Voordat we echt beginnen aan het lange stuk brengen we een bezoek aan het Stadion van Miami Heats. Dit wilt Tom graag. Helaas zijn we veel te vroeg en is de fanshop nog gesloten.

Het is een aardig lange rit,maar wel een prachtige omgeving. De eeuwige zee, de lange bruggen het was echt prachtig.

We verblijven in het Waldorf Astoria Key West Casa Marina. Hoewel het het duurste hotel is van de vakantie vind ik het wat betreft omgeving wel mooi, de kamer is goed maar niet geweldig en personeel is niet al te vriendelijk.

De eerste avond gaan we wandelend richting het centrum om te genieten van de zonsondergang, want we hierna elke dag zullen doen.

We huren voor twee dagen een fiets zodat we ook het eiland kunnen verkennen en het ’s avonds makkelijker het centrum in kunnen gaan. Want daar liggen we toch wel een kleine km vanaf. Echter is dit niet storend. Er is genoeg te doen zowel richting het centrum maar ook juist er vanaf, want daar ligt nog een leuk aangelegd fietspad met een mooi strand!

De eerste halte met de fiets is de IHOP. Eindelijk pannekoeken, want dit is iets waar je me ’s nachts voor mag wakker maken, dus ik heb me er ook ongelooflijk op verheugd! Ik vind het wel jammer dat ze geen vers fruit hebben, maar de pannenkoeken zijn uitmuntend! Erna fietsen we een rondje over het eiland op zoek naar muggenspul met heel heel heel veel deet. Want hoewel Tom helemaal niets heeft kan ik blijkbaar niet tegen de muggen hier, en zien mijn benen uit alsof ze een of andere enge ziekte hebben. ’S avonds eten we in een klein baaitje met allemaal visrestaurants. Erg gezellig daar! Op de Laatste dag heb ik het eigenlijk wel gezien, en wil ik ook wel genieten van het zwembad. Voor het ontbijt eten we bij een Danny’s classic. Dit was echt super lekker. Weer terug naar het hotel om te relaxen hierna! Hier is een adult pool, dus geen last van kinderen en met een boekje in het water wat lezen, Heerlijk!!

naar het reisschema

Dag 7 The Everglades, Bonita springs

Vanuit Key West vertrekken we om een bezoek aan the Everglades te brengen.  Eindelijk ontbijten we bij Dunkin Dontus, eindelijk want ook hier verheug ik mij al de hele vakantie op! We hebben besloten dat we hier een ronde willen fietsen om zo de natuur en het wild te zien.

Wapen je goed tegen insecten want deze zijn hier niet te missen, en een goede uitrusting tegen de zon is ook nodig. Maar eerlijk is eerlijk, het was machtig mooi. Ongerepte natuur, zonder vervuiling, beestjes in het wild, geweldig. Het was wel belangrijk een eigen uitrusting tegen zon en uitdroging mee te nemen want ook op het half way point was geen verkoeling te vinden. Een beetje beschutting weer wel maar daar was het echt te warm, dus zijn we door gegaan. De mooie beesten laten je toch een beetje de warmte vergeten, en dan kun je weer heerlijk genieten van de prachtige natuur!

Dag 7 en 8 Bonita Springs

We verblijven in Hyatt Regency Coconut Point Resort en Spa. En wauw wat is het hotel prachtig. Gewoonweg adembenemend mooi, en zo blijkt want ook in 2015 zullen we hier terug komen :).

Ik kan weinig zeggen over het hotel behalve dat het geweldig is. Een oase van rust, veel zwembaden, wederom een heerlijk ontbijt en gratis self parking.

De gastheer en dame zijn twee hele lieve en leuke honden, super schattig.

De eerste avond komen we per toeval aan het einde van de straat een leuke shopping mall tegen. Deze was voor Tom nog onbekend, maar erg leuk. We eten bij California Pizza Kitchen, waar ik zowaar welkom geheten wordt door de manager omdat ik voor de aller eerste keer in deze keten kom. Erg Amerikaans en mensen mogen het misschien overdreven vinden, maar zo laat je zien dat je je klanten waardeert en het was toch ook weer erg leuk!

De eerste avond regent het en winkelen we als echte amerikanen, elke 3 meter vooruit ook de auto 3 meter vooruit, want dat is erg leuke van dit shopping center, de parkeerplaatsen zijn voor de deur. We kopen bij de apple store een macbook. We wisten dat je als onderwijzer of student korting krijgt. Gelukkig kennen ze de scholen in Nederland niet, dus we hadden een mooie korting erbij!

Op dag 8 brengen we ’s ochtends een bezoek aan Mirormar outlet, wat een mooie en grote outlet is. Deze is ook echt een bezoek waard! Nadat we uit gewinkeld zijn gaan we even een uurtje zwemmen om af te koelen. Tegen de middag brengen we een bezoek aan Naples pier en Naples centrum en the waterside shops. Op het strand bij de pier zien we stukjes afgezet in verband met de eieren van zeeschildpadden. Er staan ook waarschuwingen bij dat het een misdrijf is deze te stelen en de rust te verstoren etc. Zouden we in Nederland ook eens wat strenger op moeten zijn. Bij het bezoek aan de pier zien we ook nog een dolfijn voorbij zwemmen, erg bijzonder.

Bij terugkomst bij de auto zien we een verkeersagent bij de auto staan. Na er snel naar toe te rennen blijken deze toch iets vriendelijker te zijn dan in Nederland. Wat blijkt, we hebben tegen de rijrichting in geparkeerd. We hadden eerst de auto moeten draaien en dan pas moeten parkeren in plaats van de weg over te steken en de auto in het vak te droppen. Dit had Tom toch wel naar 5 Amerika reizen mogen weten…maar niets blijkt minder waar. Gelukkig wordt het ons vergeven omdat we toeristen zijn, komen we goed weg!!

Hierna geen we door de wijken cruisen, want wat een prachtige huizen staan hier. Ik droom nog wat verder en fantaseer over hoe ik hier er wel tussen kan wonen, heerlijk een oase van rust, prachtige omgeving en dicht bij het strand, wat willen we nog meer..

In the waterside shops is alles erg duur. Dat wisten we ook wel van tevoren, maar het design hier is erg mooi had ik niet willen missen. Maar dat ik nu echt iets wilde kopen had ik niet. Window shopping was echter ook leuk 🙂

naar het reisschema

Dag 9 Sanibel Island, Clearwater Beach

Vandaag vertrekken we helaas alweer naar clearwater beach. We hebben zo genoten in Bonita Springs en het hotel was er zo mooi dat ik graag nog wat langer was gebleven. Maar we hebben nog genoeg op de planning! We brengen vandaag een bezoek aan Sanibel Island, waar we gaan fietsen. Tom is hier eerder geweest en vond het oprecht prachtig en dit wilde hij me graag laten zien. Hoewel ik het niet echt fietsweer vind, valt het me op dat de bewoners hier kunstwerken maken van hun brievenbus, de een nog mooier dan de ander. Het werd dan ook een sport om de mooiste brievenbussen op de foto te krijgen. We fietsen een niet al te groot rondje, want het is warm en eigenlijk willen we ook wel door richting Clearwater Beach om te relaxen. Onderweg stoppen we wel nog even bij een stukje strand om even van de wind te kunnen genieten en een beetje te kunnen afkoelen!

Vervolgens vertrekken we voor de rit richting Clearwater Beach. Om de rit niet te lang te maken, en omdat Nederland voetbalt, stoppen we onderweg bij een Applebees. Hier kijken we aan de bar naar Nederland, yay we wonnen! Want ze verliezen pas helaas als wij in het vliegtuig naar huis zitten. En genieten we direct van het lekkere eten!Tom wilde mij hier graag naar toe omdat hij het strand en hotel hier prachtig vindt!!

We verblijven in het Sandpearl Resort, prachtig hotel!!

Aangekomen in het hotel kunnen we niet inchecken. Beide creditcards worden geweigerd, hoe kan dit nu weer??? In Nederland is het midden in de nacht dus hier hebben we niets aan. Gelukkig is het hotel coulant en kunnen we toch naar onze kamer. De eerste kamer is een drama, we zitten naast een familiekamer en het ouderlijk toezicht is ver te zoeken. Naar 3 x herhaaldelijk verzoeken en het vragen naar de manager krijgen we een prachtige hoekkamer. Helemaal blij. Nu maar eens uitzoeken waarom beide creditcards het niet doen. Daar kunnen ze ons bij de nooddienst van de bank geen antwoord op geven. Ze kunnen alleen aangeven dat hij geblokkeerd is. Prima we zoeken het zelf wel uit! Snel inloggen op de laptop en eens kijken in het overzicht van de Creditcard. Hadden we beter niet kunnen doen! de Creditcard van Tom is alleen gebruikt voor de reservering van de auto een jurkje voor mij, en voor het inchecken in het eerste hotel. Maar er is toch echt voor 2500 dollar afgeschreven door  heel Amerika heen. Denken denken maar wij waren het echt niet. Weer gebeld richting de bank maar daar wisten ze niet veel en we moesten wachten tot de lokale bank open ging. Heel chagrijnig inmiddels met het thuisfront overlegd zijn we maar rond gaan lopen en erna wachten tot we naar de bank konden bellen. We blijken inderdaad geskimd te zijn. Echter door onduidelijke en gebrekkige informatie wisten we niet waar we aan toe waren. Gelukkig komt vanuit alle kanten hulp en kon mijn creditcard wel gedeblokkeerd worden! Nu nog proberen de knop om te zetten en genieten van de rest van de vakantie. Na een paar uurtjes mokken lukt het ons toch weer om elkaar op te peppen en te gaan genieten van Clearwaterbeach.

naar het reisschema

Dag 10 en 11, Clearwaterbeach

Na het opstaan met een enorme kater van de creditcard brengen we het thuisfront weer verder op de hoogte. De moeder van Tom is al zo lief geweest langs de bank te gaan in Landgraaf om daar alles te regelen. Gelukkig konden ze haar van wat meer informatie voorzien zodat wij zelf ook weer wat meer konden ontspannen. We besluiten een ochtend aan het zwembad en strand door te brengen, maar echt genieten kunnen we toch niet. Alles staat tegen en alles is niet goed, natuurlijk oneerlijk komt door ons humeur maar het wilt niet lukken. Jammer want het hotel is prachtig, personeel is vriendelijk service is uitmuntend!

We brengen een bezoek aan de International mall in Tampa, en erna gaan we eten in ons nu al favoriete restaurant Outback Steakhouse. Hier moeten we toch wel vrolijk van worden. En stiekem werkt het ook nog… Niet alleen liefde dat door de maag gaat 😉

Dag 11 brengen we geheel door aan het zwembad en in de avond lopen we nog wat rond door het centrum we eten bij een lokale strandtent naast het hotel. Hier ontbijten we ook elke dag!

naar het reisschema

Dag 12 t/m 14 Orlando

Al vroeg vertrekken we richting Orlando. We gaan als eerste naar het waterpark van Disney, Blizzard Beach, een waterpark in een winter thema. Leuk voor vermaak, maar niet echt Disney, we hebben alleen Goofey bij binnenkomst gezien. Tegen de namiddag vertrekken we richting het hotel.

We verblijven in het Waldorf Astoria in Orlando. Een super deluxe hotel, minder kan ik er niet van maken. Misschien zijn we er wel een beetje te normaal voor! Maar ach we zijn op vakantie heerlijk.

In de avond brengen we een bezoek aan the mall at Millennia. Wow wat een mooie mall. Deze had ik niet willen missen. Prachtig ontworpen. In de avond eten we bij cheesecake factory waarna we voor ieder 2 stukken cheesecake meenemen. Een als toetje een als ontbijt, yam ik verheug me er nu al op. Ze blijken trouwens erg machtig te zijn en 1 per persoon was meer dan genoeg geweest.

Op dag 13 was de originele planning om naar Magic Kingdom te gaan. echter is het de dag voor 4th of July en zien we het niet geheel zitten om in de drukte te zijn. We besluiten richting the Premium outlet te gaan en daar wat te shoppen. ’s avonds is het overal belachelijk druk en zijn er wachtrijen voor te eten. We eindigen dan maar bij een pizza hut, hier werd ik niet veel vrolijker van. Dag 14 besluiten we toch maar weer te gaan shoppen. Alle kortingen van 4th of July willen we natuurlijk wel mee pakken. Ook hier krijgen we de dag weer goed mee om, al moet ik zeggen is Orlando net een dag te lang voor me. We hebben wat onbekende malls geprobeerd (wat meer afgelegen en dus ook wat rustiger) Erna aten we bij een Red Lobster daar in de buurt. In de avond genieten we van het prachtige vuurwerk vanuit het hotel.

naar het reisschema

Dag 15 en 16 Boca Raton

Onderweg naar Boca Raton maken we een tussenstop in Palm Beach winkelen we nog wat op 150 Worth avenue. Dure buurt en leuk voor window shopping!

We verblijven in het Waldorf Astoria Boca Raton Beach club. Ik kan met zekerheid zeggen een prachtig hotel, en het mooiste hotel van de vakantie. We komen tegen de namiddag aan en besluiten te gaan genieten aan het zwembad. Met alle mooie prachtig gevormde dames hier moet ik bekennen dat ik me nog een vol rond tienermeisje voel. Maar ach ik verblijf ook maar mooi in dit prachtige hotel. Hier genieten we ook weer van de luxe van een adult pool. Heerlijk genieten dus! De eerste avond regent het en brengen we bezoek aan the Gardens mall waar we tevens bij Calafornia Pizza Kitchen eten! Het is een vrij uitgebreide mall en hier hebben we dus maar de helft gehad. Op dag 16 regende het flink. Voor straf zijn we naar de mall at wellington Green geweest waar Tom meer afgeleid was door het voetbal wat overal vertoond werd dan van het winkelen. Erna zijn we weer terug gegaan naar the Gardens Mall om de andere helft te bezoeken. Hier heb ik nog een jurkje  gekocht en Tom was ook in z’n element want hij heeft heel wat sportkleding gekocht! Geen probleem hoor, maar het koffer passend maken voor de terugreis wordt een uitdaging. The mall at wellington green is zeker een aanrader om mee te pakken.

naar het reisschema

Dag 17 en 18 Fort Lauderdale

We verblijven in het Ritz Carlton Fort Lauderdale. We krijgen een kamer die ons een prachtig uitzicht geeft over Fort Lauderdale. Eigenlijk hebben we zo veel gezien en gaan we vanuit hier ook niet meer veel ondernemen, de laatste dagen willen we ontspannen. We genieten twee dagen aan het zwembad en het strand. Ter afsluiten besluiten we heerlijk een hamburger te eten aan het zwembad. Dit blijkt de beste keuze van de vakantie te zijn, want wat is deze hamburger lekker.  Tevens kregen we vanwege geluidsoverlast een bedrag ter compensatie te besteden in de lounge van het hotel. Hier hebben we onder het genot van een hapje en drankje naar Duitsland-Brazilie gekeken (7-0).Als afsluiter eten we bij Outback steakhouse. Dit is deze vakantie echt onze favoriet geworden! Echt een must visit!!

Dag 19 Naar huis

We vliegen tegen de avond naar huis toe. We besluiten nog even aan het water te stoppen in Miami bij Bayside shoppingcenter. Een kleine mall, en leuk om even erdoorheen te lopen. We eten nog pizza hut op het vliegveld, deze is overigens goed te eten!!